Alaadin.se

GENERELLT
När du handlar på Alaadin.se-webbplatsen (www.alaadin.se) ingås alla avtal med Hamawi Food AB, org. nr. 559236-2072, med adress Lamellvägen 8-22, 281 43 Hässleholm (“Alaadin.se”, “vi”, “vår” eller “oss”). I samband med ditt köp accepterar du dessa allmänna villkor.

Du kan alltid hitta den senaste versionen av våra allmänna villkor på vår webbplats. Om villkoren uppdateras till dagen då din beställning ska levereras, gäller de villkor som var aktuella när du gjorde ditt köp. Utöver dessa allmänna villkor hänvisar vi till tillämpliga regler för köp- och avtalsrätt, inklusive regler om konsumentavtal, enligt svensk lag. Om du har några frågor kan du kontakta oss via telefonnummer 0700973334 eller info@alaadin.se, alternativt via kontaktuppgifterna som annars anges på webbplatsen.

Barn och unga under 18 år får inte handla på www.alaadin.se. Dessutom får endast en så kallad slutkund handla på Alaadin.

För att du ska kunna genomföra ett köp behöver vi skapa ett användarkonto åt dig. Användarkontot skapas när du gör ditt första köp. Du ansvarar för att hålla dina användaruppgifter konfidentiella. Om dina inloggningsuppgifter kommer i orätta händer är det ditt ansvar som kund att omedelbart kontakta Alaadin.se.

BESTÄLLNING OCH PRISER
Det aktuella minimibeloppet för beställningar hos oss är 250 SEK. Alla priser anges i svenska kronor och inkluderar moms och avgifter om inget annat anges. Priserna inkluderar inte andra avgifter, såsom deposition och leveranskostnad.

I din varukorg kommer du att se det totala beloppet för ditt köp, exklusive deposition och eventuell leveranskostnad. Innan du slutför din beställning visas priserna inklusive deposition och leveranskostnad. Priset för de varor du beställer är de som anges på dagen för din beställning.

Vi kan ta ut en leveranskostnad per paket och vara. Leveranskostnaden beror på antalet varor, produkttyp, vikt, volym och om du vill ha leverans till ett postkontor eller en angiven adress (så kallad hemleverans). Leveranskostnader beräknas och specificeras så att du kan se dem innan du slutför ditt köp.

När du har slutfört din beställning skickar Alaadin.se en orderbekräftelse till den e-postadress du angav vid beställningen eller den e-postadress som är kopplad till ditt användarkonto.

Alaadni.se förbehåller sig förändringar av skatter, bild- och skrivfel, pris- och korrekturfel, tekniska fel, slutsålda varor och force majeure.

BETALNING
Vi samarbetar för närvarande med Klarna Bank AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm (“Klarna”) för vår betalningshantering. När du genomför ditt köp hos oss godkänner du även Klarnas villkor, som du kan läsa här. På Alaadin.se-webbplatsen kan du betala med följande betalkort: VISA, Mastercard, Eurocard och Amex. För närvarande tillkommer inga kortavgifter när du handlar hos oss. Du kan också betala via Klarna-faktura med en betalningsperiod på 30 dagar (se villkor här) eller välja att dela upp din betalning via Klarna (se villkor här och här).

När du har slutfört din beställning reserveras pengarna på ditt bankkonto. Du debiteras beloppet när dina varor har skickats till den valda leveransadressen. Vid delleveranser debiteras endast beloppet för den faktiskt skickade leveransen. Fakturan för köpet skickas till dig via e-post. Fakturan innehåller inte känslig information, men det framgår på fakturan om varorna har betalats med kreditkort och av vem.

Vid betalningar överförs dina kortuppgifter och det överenskomna ordervärdet krypterat via SSL-kryptering. Krypteringen innebär att din information skyddas mot tredje part. Alaadin.se kommer inte att lagra informationen. Webbplatsen använder säkerhetslösningen 3D Secure för kortbetalningar.

LEVERANS
Leveranstiden beror på om den beställda varan finns i lager och vilken transportpartner som kommer att leverera varan. Du kan se våra nuvarande transportpartners förväntade leveranstider i kassan innan du slutför ditt köp.

Leveranstiderna beräknas från den dag Alaadin.se bekräftar beställningen via orderbekräftelse (helger och helgdagar undantas). Vi strävar alltid efter att leverera inom angivna tidsramar, men i vissa fall kan det ta längre tid på grund av högsäsong, tillfälliga ordertoppar eller oförutsedda händelser. Om din beställning blir försenad kommer vi att informera dig. Om du har beställt leverans med någon av våra transportpartners ber vi dig att kontakta transportpartnern direkt för frågor om din leverans eller frakt från vårt lager.

Du kommer att få en notifierings-e-post från oss så snart ordern är komplett i vårt lager. Om du inte har fått någon notifiering från oss eller om du har andra frågor, kontakta Alaadin.se kundtjänst via telefonnummer 0700973334 eller e-post info@alaadin.se.

När varorna skickas kommer du även att få en e-post med din faktura. Om det finns varor som vi inte kunde leverera eller ersätta kommer detta att visas på fakturan.

Paket som inte hämtas ut inom 14 dagar returneras till oss. Om detta inträffar kommer du att debiteras en motsvarande

avgift.

Om du behöver ändra eller avboka en order, kontakta vår kundtjänst på telefonnummer 0700973334 eller e-post info@alaadin.se. Vid brådskande ärenden är det bäst att kontakta oss per telefon för snabbast möjliga hantering. Observera att om din order redan har slutförts och skickats tillkommer en administrativ kostnad, samt eventuella fraktkostnader beroende på hur långt leveransen har kommit.

 

REKLAMATION
Om du har beställt en vara som inte motsvarar dina förväntningar ber vi dig att kontakta oss och informera oss om detta så att vi kan åtgärda felet. Enligt gällande konsumentskyddslagstiftning har du en tre (3) års reklamationsrätt för varor som du har köpt på vår webbplats. Reklamationsrätten omfattar varor som är felaktiga på det sätt som beskrivs i lagen. Vi ber dig dock uppmärksamma att varans natur och hållbarhet kan påverka bedömningen av vad som anses vara ett fel i varan.

Om du vill reklamera en vara måste du göra det så snart som möjligt, men senast inom två (2) månader från det att du upptäcker felet eller borde ha upptäckt det. Reklamationer som görs inom två (2) månader från det att du upptäckte felet måste alltid anses ha lämnats in i rätt tid.

Du kan också ha rätt att reklamera varorna vid förseningar från vår sida. Vid sådana förseningar har du rätt att hålla inne betalningen tills varorna levereras eller att kräva att vi fullföljer köpet. Vår ambition är naturligtvis att fullfölja köpet, men om det är en ovanlig situation som medför oskäliga kostnader för oss är du istället välkommen att avbryta köpet.

Om din reklamation godkänns kommer vi att åtgärda felet på lämpligt sätt, exempelvis genom att leverera en ny felfri vara, återbetala beloppet för varan eller ge dig prisavdrag. Åtgärden beror på omständigheterna och vad som är mest lämpligt i det enskilda fallet.

Innan du reklamerar en produkt som beskrivits ovan måste du alltid kontakta vår kundtjänst via telefonnummer 0700973334 eller e-post info@alaadin.se. Kundtjänsten hjälper dig och kan skicka dig en förbetald returetikett som du kan sätta på lådan med den vara du vill reklamera. På så sätt är du inte ansvarig för den initiala kostnaden för att skicka tillbaka varan till oss.

Om du vill returnera varan utan vår förbetalda returetikett kan det hända att du tillfälligt måste betala för returfrakten, men vi kommer att återbetala rimliga fraktkostnader när vi har mottagit och godkänt returen. Spara därför kvitton för dina kostnader så att vi kan ersätta dig. Om du väljer att skicka varan utan vår förbetalda returetikett, vänligen skicka den till:

Hamawi Food AB
Lamellvägen 8-22
281 43 Hässleholm

Kom ihåg att alltid packa och skydda varan du vill reklamera väl, så att den inte skadas under transporten tillbaka till oss.

 

ÅNGERRÄTT
Som konsument har du en ångerfrist på 14 dagar när du handlar hos oss. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter det att du har mottagit varan. Det innebär att du har 14 dagar på dig att meddela oss om att du vill ångra ditt köp, och den tiden räknas från den dag du mottog varan.

Om du har köpt flera varor som omfattas av samma beställning, men där leverans av varorna sker individuellt, så räknas ångerfristen från den dag du mottar den sista varan i beställningen.

Om du har ingått avtal om löpande leverans under en viss tidsperiod av en viss vara, så löper ångerfristen på 14 dagar från den dag du mottar den första varan i beställningen.

Du kan meddela oss genom att skicka ett meddelande via e-post till info@alaadin.se där du skriver att du vill ångra ditt köp, vilken beställning det gäller och vilka produkter det avser. Du kan även använda dig av ångerblanketten som finns med i din orderbekräftelse och som du även kan hitta här, eller använda dig av Konsumentverkets ångerblankett som finns tillgänglig på Konsumentverkets webbplats. Du skickar in blanketterna till oss via e-post eller post. Du kan inte ångra köpeavtalet genom att helt enkelt vägra att ta emot varorna utan att meddela oss. Du är välkommen att ringa oss om du behöver hjälp.

Retur: När du har meddelat oss att du önskar ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att returnera varan till oss. Kundtjänsten kan hjälpa dig och skicka dig en förbetald returetikett som du kan sätta på lådan med den vara du vill returnera.

Om du vill returnera varan utan vår förbetalda returetikett kommer du tillfälligt behöva betala för returfrakten, men vi kommer att återbetala rimliga fraktkostnader när vi har mottagit varan. Spara därför kvitton för dina kostnader så att vi kan ersätta dig. Om du väljer att returnera varan utan vår förbetalda returetikett, vänligen skicka den till:

Hamawi Food AB
Lamellvägen 8-22
281 43 Hässleholm

Kom ihåg att alltid packa och skydda varan du vill returnera väl, så att den inte skadas under transporten tillbaka till oss. Om du skickar varorna själv ansvarar du för eventuella skador som kan uppstå under transporten.

Vi accepterar endast returer som skickas direkt till den angivna adressen ovan.

Ingen ångerrätt: Vi ber dig vara medveten om att ångerrätten inte gäller för livsmedel eller för köp av varor som på grund av brutet plombering av kunden inte kan återlämnas på lämpligt s

ätt av hälsoskäl eller hygienskäl. Ångerrätten gäller heller inte för andra vardagsvaror för hushållets löpande förbrukning, till exempel papperhanddukar, tvättmedel och hygienartiklar.

Varans skick vid retur: Om varan har minskat i värde på grund av att du har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion, kommer vi att göra avdrag för belopp som motsvarar värdeminskningen av varan från det belopp som ska återbetalas till dig. Beloppet som Alaadin.se måste återbetala ska motsvara varans kommersiella värde, vilket i vissa fall kan innebära att du endast kan få ersättning för fraktkostnader.

Återbetalning: Om du ångrar ditt köp kommer du att få tillbaka dina pengar. Vi kan dock göra avdrag för värdeminskning enligt ovan. Återbetalning för produkten och eventuella fraktkostnader (motsvarande kostnaden för standardleverans som erbjuds av oss) kommer att göras senast 14 dagar från den dag Alaadin.se mottar ditt meddelande om att du ångrar ditt köp. Om vi inte har kommit överens om annat kommer återbetalningar att göras med samma betalningsmetod som användes vid köptillfället, se under rubriken “Betalning” ovan.

Om du inte kan visa att du har returnerat varan till oss har vi rätt att hålla tillbaka återbetalningen tills vi har mottagit varan.

 

TVISTLÖSNING
Vi gör alltid vårt bästa för att lösa eventuella bekymmer, problem eller tvister som kan uppstå direkt med dig genom att försöka nå en vänlig lösning. Om det trots detta inte är möjligt att nå en lösning kan tvisten prövas av Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i den utsträckning som nämnden är behörig att pröva ärendet. Annars kan tvisten prövas av en allmän domstol i Sverige.

Alaadin.se åtar sig att följa beslut och rekommendationer från ARN. Det innebär att du kan kontakta ARN angående ditt krav mot Alaadin.se. Du kan nå ARN på följande adress: Allmänna Reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm. Alternativt via www.arn.se/konsument/

Du kan även använda dig av Europeiska kommissionens webbplats för onlinetvistlösning genom att klicka här. Det alternativet är särskilt relevant för kunder som är bosatta i ett EU-land annat än Sverige.

FORCE MAJEURE
Om Alaadin.se på grund av omständigheter som vi anser vara utanför vår kontroll förhindras från att fullgöra våra åtaganden gentemot dig inom den angivna tiden eller överhuvudtaget, ska detta inte anses vara ett brott mot dessa villkor.

Alaadin.se ansvarar inte för skada eller annan förlust som beror på omständigheter som vi anser vara utanför vår kontroll och som kan uppstå vid användningen av vår webbplats. Alaadin.se har även rätt att uppdatera, ändra, tillfälligt eller permanent begränsa eller stänga av åtkomsten till webbplatsen.

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies. 

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare